En snygg griffeltavla kan användas i företagets marknadsföringsstrategi

I en tid där den digitala marknadsföringen dominerar är det lätt hänt att man glömmer bort de traditionella metoder som i åratal har tjänat företag väl. Ett sådant traditionellt verktyg som har stått sig starkt i förändringens tidevarv är en snygg griffeltavla. För många företag kan en välplacerad sådan vara ett oväntat men mycket effektivt sätt att marknadsföra företaget. Tavlan kan engagera kunderna, öka varumärkeskännedomen och skapa en minnesvärd kundupplevelse.

3 anledningar att använda en snygg griffeltavla i marknadsföringen

Undrar du om ditt företag borde använda en snygg griffeltavla i sin marknadsföring? Det finns flera goda skäl att göra detta:

  • Äkthet. Griffeltavlor ger en känsla av handgjort kreativitet som är svår att replikera på digitalt vis. De förmedlar en autenticitet som ofta går hem hos de kunder som gillar genuina varumärken och produkter.
  • Flexibilitet. Med en sådan här tavla kan du enkelt ändra ditt budskap och uppdatera den med nya erbjudanden eller annan information. Därmed är detta en mycket flexibel analog marknadsföringskanal.
  • Kostnadseffektivitet. Jämfört med stora marknadsföringskampanjer eller permanenta skyltar är detta en minimal investering. Däremot kan den ge en god avkastning, vilket gör den till ett kostnadseffektivt alternativ.

Så kan du använda den för att marknadsföra ditt företag

Ett tips för att locka in kunder i butiken kan vara en snygg griffeltavla. Hur kan man då använda en sådan för att marknadsföra sitt företag? Förslagsvis kan du använda den på något att följande sätt:

  • I butiksfönster och vid ingångar. Placera gärna tavlan i ditt butiksfönster eller nära ingången för att locka in förbipasserande. Ett kreativt och iögonfallande budskap kan öka antalet besökare ganska dramatiskt. På så vis ökar även antalet potentiella kunder exponentiellt i takt med antalet besökare.
  • För menyer och produktinformation. För restauranger och caféer kan griffeltavlor med fördel användas för att presentera dagens rätt, specialerbjudanden eller annat. Detta på ett estetiskt tilltalande och kreativt sätt. Just placeringen är viktig och tavlan bör helst vara synlig från ett bra avstånd och inte skymma andra viktiga marknadsföringsmaterial.
  • För evenemang och erbjudanden. Du kan gärna använda dessa tavlor för att informera om kommande evenemang, reor eller specialerbjudanden. Genom att göra detta kan du skapa en känsla av exklusivitet och brådska.